În urmă cu o săptămână am avut ocazia de a mă urca în Hyperion, noul tren al celor de la Softrans (produs de Softronic Craiova). La prima vedere mi-a lăsat o impresie bună și odată ajuns în interior am devenit curios să văd cum se prezintă în timpul mersului, hotărând astfel să fac un drum cu acesta. Pentru că eram deja în trenul pentru Craiova am ales să merg până la Videle, mai ales că biletul era doar 10 lei.

În tabela de sosiri, trenul celor de la Softrans este trecut ca Regio având numarul 15981 (foto: 02.08.2014).

Sosirea trenului electric Hyperion în Gara de Nord (foto: 02.08.2014).

Hyperion-frontal-Softrans-Gara-de-Nord-Bucuresti-fotografie-Mihai-Raitaru-2014

Vedere frontală (foto: 02.08.2014).

dotari-Hyperion-Softrans-Gara-de-Nord-fotografie-Mihai-Raitaru-2014

Acestea sunt dotările care vi se pun la dispoziție: internet wireless, aer condiționat (care este bine reglat încât să nu dârdâi de frig) și automat cu băuturi (foto: 02.08.2014).

Afișajul vagoanelor (foto: 02.08.2014).

usa-Hyperion-Softrans-Gara-de-Nord-Bucuresti-fotografie-Mihai-Raitaru-2014

Detaliu ușa automată (foto: 02.08.2014).

Nu vreau să par cârcotaș, dar uitându-mă atent la anumite detalii ale design-ului exterior am constatat că acestora nu li s-a acordat o atenție deosebită. Stiu că acesta este prototipul și bănuiesc că dacă totul va fi în regulă, următoarele modele vor fi mult mai reușite.

bilet-Hyperion-Softrans-fotografie-Mihai-Raitaru-2014

Biletul meu de plimbare (foto: 02.08.2014).

La interior am fost lăsat să fac oricâte fotografii am dorit, atâta timp cât nu am fotografiat și personalul trenului. Acest lucru nefiind posibil în trenurile CFR-ului. De exemplu, la întoarcerea de la Videle cu trenul R2022, imediat ce am fost văzut cu aparatul la gât mi s-a spus pe un ton opărit că nu am voie să fac fotografii în tren (asta-i treabă veche, cunoscătorii o știu foarte bine).

interior-vagon-Hyperion-Softrans-Gara-de-Nord-Bucuresti-fotografie-Mihai-Raitaru-2014

Garnitura se compune din 4 vagoane care comunică între ele (foto: 02.08.2014).

compartimentare-Hyperion-Softrans-fotografie-Mihai-Raitaru-2014

Compartimentarea vagoanelor este foarte simplistă nefăcându-se diferențe de clasă, confortul fiind același în tot trenul (foto: 02.08.2014).

Interiorul mi-a plăcut și se vede că atenția la detalii a fost mai mare aici (foto: 02.08.2014).

interior-scaune-Hyperion-Softrans-fotografie-Mihai-Raitaru-2014

Scaunele sunt confortabile și pot fi reglate după bunul plac. În comparație cu cele din Săgeata Albastră care sunt inconfortabile în special la drumuri mai lungi de 2h (foto: 02.08.2014).

manere-scaune-Hyperion-Softrans-fotografie-Mihai-Raitaru-2014

Spațiul dintre acestea diferă, dar de cele mai multe ori este suficient de larg chiar și pentru persoanele cu picioare lungi (foto: 02.08.2014).

Prezența rulourilor la unele ferestre mi s-a părut o idee bună, fiind mult mai practice și igienice decât perdelele (foto: 02.08.2014). Fotografia de mai sus nu este cel mai bun exemplu, dar vreau să vă spun că pe mine m-a deranjat colajul care acoperă ferestrele, întrucât face dificilă privirea spre exterior mai ales când te afli lângă geam.

Hyperion-Softrans-gara-Videle-fotografie-Mihai-Raitaru-2014

Hyperion se pregătește de plecarea din Videle (foto: 02.08.2014).

Hyperion părăsește gara Videle (video: 02.08.2014).

Anul acesta, când m-am dus și întors de la mare, am ales să călătoresc cu Hyperion. Atât pentru prețul accesibil cât și pentru condițiile bune și lipsa întârzieriilor.

Hyperion-softrans-softronic-Constanta-tren-electric-fotografie-Mihai-Raitaru-2014

Hyperion sosește în Gara Constanța (foto: 27.08.2014).

Leave a Reply